Angepinnt FOREX Broker Vergleich

      Wenn ihr FX-Broker nach gewissen Kriterien filtern lassen möchtet, hättet ihr dem noch etwas hinzuzufügen?

      - Mindesteinlage < X€
      - Kontoführung in DE (Firmensitz für mich dann nachrangig?)
      - Deutsche Kundenbetreuung
      - Kein Dealing Desk/ECN?
      - Scalping erlaubt (das wird wohl nicht so einfach zu definieren sein...)
      - MetaTrader 4/5?

      Mindestabstände der Orders festzulegen wird wohl auch nicht so einfach sein.
      Der Autor ist in den besprochenen Werten zumeist selbst investiert. Traden auf eigene Gefahr, Signale sind aktuell großteils experimentell zwecks Challenge "In 30 Tagen zur Trading Strategie".
      Plane deinen Trade, trade deinen Plan!
      If it´s not a HELL YES, it´s a NO!
      ad Cantor: da frag ich gleich mal nach, bin nämlich mit denen und LCG im Gespräch wegen Geld zurück.
      Der Autor ist in den besprochenen Werten zumeist selbst investiert. Traden auf eigene Gefahr, Signale sind aktuell großteils experimentell zwecks Challenge "In 30 Tagen zur Trading Strategie".
      Plane deinen Trade, trade deinen Plan!
      If it´s not a HELL YES, it´s a NO!

      Purri schrieb:

      Nach wie vor hauptsächlich Oanda. Obwohl mich die gerade extrem nerven mit ihrer sinnlosen API-Gebür. Da ich im August nicht viel gemacht habe, haben sie mir fast $600 verrechnet, obwohl ich sonst immer ein vielfaches des Mindestumsatzes trade. Wenn die mir das nicht gutschreiben, überlege ich auch einen Wechsel, entweder Lcg oder ebenfalls IB.


      Von IB möchte ich für FX gerade weg, weil IB kein P/L für Devisen ausweist. Siehe:
      Forex & Forex Futeres: Stopps, für einige Marktteilnehmer sichtbar?
      Die entscheidende Frage bei allen CX Geschichten ist ganz simpel: Welche Liquiidätsprovider gibt es? Da gibt es nämlich keine Universalantwort, da hilft wirklich nur praktische Erfahrung mit dem Anbieter. Ich habe keine Alpari CX Erfahrung, wenn ich CX wollen würde, dann würde ich mir das vermutlich von der LCG holen, Cantor FX hat sich anscheinend schon wieder erledigt, zumindest ist auf der Webpage nichts mehr von CX zu lesen.
      Nach wie vor hauptsächlich Oanda. Obwohl mich die gerade extrem nerven mit ihrer sinnlosen API-Gebür. Da ich im August nicht viel gemacht habe, haben sie mir fast $600 verrechnet, obwohl ich sonst immer ein vielfaches des Mindestumsatzes trade. Wenn die mir das nicht gutschreiben, überlege ich auch einen Wechsel, entweder Lcg oder ebenfalls IB.
      Puri,

      ja, habe ich auch als erstes gedacht. Aber Alpari ist ja mittlerweile nicht mehr irgendwer, sondern von den Kundenzahlen und dem Verbreitungsgrad ein größerer Player mit internationaler Ausrichtung/Standorten und Einhaltung ortsüblicher Regularien, wie bspw. der FSA in England.

      broker-test.de/alpari/

      "Auf der Webseite liest es sich so, als ob sich bei den Pro-Konten nur das Frontend unterscheidet, aber Kursstellung und Ausführung gleich sind."

      Ja, las ich auch so. Aber ich ich werde mal Montag nach haken.
      Habe ich natürlich schon längst gemacht. Sonst hätte ich hier auch nicht gefragt, denn es geht mir nicht unbedingt um die Unterschiede in den Funktionalitäten, Charts oder Orderarten. Sondern mehr um systembedingte Nachteile/Vorteile der Orderausführung/Liquidität Spread usw., die nicht in den Handbücher zu finden sind, sondern in realen Erfahrungen. Aber mir scheint, hier sind kaum Leute die Alpari Pro Konten nutzen. Jedenfalls laut der Suchfunktion von candletalk.

      goso schrieb:

      Schau dir die User Manuals an, den siehst du den Unterschied!

      alpari.de/de/trading_platforms/index.html
      Zu Alpari

      Mir sind nur noch nicht so ganz die Unterschiede der Pro Konten klar, wie Alpari Metatrader 4 pro, Alpari Direct Pro, Alpari Direct. Gibt es da Unterschiede, vor allem bei der Stoppsetzung, wenn eine Order in eine Market-Order überführt wird? Sind bei MT 4 pro u. Alpari Direct keine Hidden Orders möglich? Unterschiede in der Slippage? Sonstige Erfahrungen?

      Werde da Montag mal anrufen. Aber vll. kann jemand auch eigene Erfahrungen kundtun, die ja meist wertvoller sind, als die eines Sales-Teams.
      In Erganzung zu goso's Eintrag:

      NEW YORK (Dow Jones)--Retail foreign-exchange brokerage FXCM Inc. (FXCM) agreed to a $10 million settlement with an industry watchdog over complaints that the company failed to give customers the best price when exchange rates moved in their favor while a trade was in progress. The company changed its pricing system to make it fairer to customers last year, FXCM said in a statement.
      The settlement includes a $2 million fine paid to the National Futures Association and $8 million handed back to traders -- or about $17 per eligible customer. FXCM, which didn't admit or deny responsibility in the settlement, also agreed to be more vigilant for suspicious activity in customer accounts that could point to money laundering.
      FXCM is now in talks with the U.S. Commodity Futures Trading Commission about resolving the same issue, the company said last week. Regulators are in the middle of a push to put in more safeguards for small currency traders, who are a growing part of the $4-trillion-a-day global currency market. Retail investors make up some 8% of the market, according to research firm Aite Group. Since the 2008 financial crisis, U.S. regulators have made it more difficult for individuals to use borrowed money to trade, and are stepping up enforcement of unfair business practices and scams.
      FXCM has come under fire from regulators before, and faced accusations within the industry that the brokerage took advantage of its customers. About 24% of the company's clients were profitable, below the market average of 28% for retail FX brokerages, according to research firm LeapRate. Moreover, earlier in August, FXCM faced a $140,000 fine from the CFTC for conducting trades for U.S. residents at its U.K. brokerage arm without registering with the agency.
      The NFA's problem with FXCM's trading execution related to market moves causing the price of a currency to change in the split second between the customer pushing the button to execute a trade and the company's system completing the trade. When the price moved during this time, FXCM would complete the trade at the original price and keep the difference if it could make money doing so, but would switch to the new price if the customer would make less money that way, according to the NFA complaint. FXCM made $520,000 from this system between January and September 2010, the complaint said, and kept an additional $130,000 from similar practices involving margin liquidation practices during the same period.
      The additional scrutiny doesn't appear to have hurt FXCM's business. The company's shares traded up 9.6% at $11.59 on Monday, continuing a rally that began last week when second-quarter results showed increased profits on higher trading volume and volatility.
      Drew Niv, the company's chief executive, said in a statement Monday that FXCM had already addressed the NFA's concerns and remains "committed to providing the most robust forex trading platform available."

      August 15, 2011 12:37 ET (16:37 GMT)
      Copyright (c) 2011 Dow Jones & Company, Inc.
      Würde und Sein - sind allen gemein
      Das wurde aber auch Zeit. In USA wird solchen Dingen akribisch und mit der nötigen Härte nachgegangen, bei uns sind leider nur Schlafwagenschaffner am Werk.

      "...dretaining gains derived from asymmetrical positive price slippage..."

      Das muss man sich auf der Zunge zergehen lassen. Hier lief das insbesondere bei Turbo-Zertikaten unter "Vortaxen".
      Da hat FXCM eine vor den Latz geknallt bekommen

      NFA levies $2,000,000 monetary sanction against FXCM and orders refunds to customers

      August 12, Chicago - National Futures Association (NFA) has issued a Decision imposing a $2,000,000 monetary sanction against Forex Capital Markets LLC (FXCM) in settlement of a Complaint issued by NFA's Business Conduct Committee on August 12, 2011. The Complaint cited FXCM for retaining gains derived from asymmetrical positive price slippage; failing to adopt or carry out adequate procedures to ensure the efficient execution of all customer orders; failing to treat all customers equally when giving price adjustments; failing to adequately investigate suspicious activity in several customers' accounts; and - together with its principal Dror Niv - failing to supervise. FXCM is a Futures Commission Merchant, Retail Foreign Exchange Dealer, and Forex Dealer Member located in New York, New York.

      In addition to the $2,000,000 monetary sanction, FXCM must credit the accounts of its customers the amount of asymmetrical positive slippage which its customers experienced on their trades from and after June 18, 2008 and provide verification to NFA of these credits. In the future, FXCM is prohibited from engaging in price slippage or margin liquidation practices, as described in the Complaint. FXCM must also enhance existing procedures to ensure efficient execution of customer orders and compliance with NFA's anti-money laundering requirements.

      The complete text of the Complaint and Decision can be found on NFA's website (nfa.futures.org).

      NFA is the premier independent provider of innovative and efficient regulatory programs that safeguard the integrity of the futures markets.